ALOE VERA TUMBUHAN SERBAGUNA

APA ITU ALOE VERA Aloe vera telah dikenali dan digunakan sejak berabad yang lalu  untuk tujuan kesihatan, kecantikan, perubatan dan penjagaan kulit. Nama Aloe vera berasal dari perkataan Arab “Alloeh” yang bermaksud “bersinar zat pahit,” sedangkan “vera” dalam bahasa Latin bermaksud “benar.” 2000 tahun yang lalu, saintis Yunani menganggap Aloe vera sebagai ubat universal. Orang …

KHASIAT LOBAK UNGU

KHASIAT LOBAK UNGU YANG KITA TAK TAHU. Eh. Ada ke lobak warna ungu? Lobak ungu mempunyai warna yang terang dan telah ditanam sejak tahun 2,000 sebelum masihi lagi. Rasanya lebih manis berbanding lobak biasa yang berwarnna oren. Lobak ungu ni bukan sahaja cantik dipandang tapi sangat kaya dengan khasiat antioksidan dan pelbagai jenis nutrien di …

KEBAIKAN DAN MANFAAT OSTEMATRIX

KENAPA OSTEMATRIX SHAKLEE DIKAITKAN DENGAN KALSIUM DALAM BADAN? Kalsium adalah mineral yang terbanyak terdapat dalam badan kita iaitu lebih daripada 90% bahan keras dalam tulang dan gigi. Ia diperlukan untuk pembentukan dan bagi mengekalkan tulang yang kuat serta gigi yang sihat. Ia juga untuk pembekuan darah, penghantaran gerakbalas saraf, dan kontraksi otot. Peranan penting kalsium ialah mencegah …

KENAPA SUPPLEMEN PENTING?

KENAPA PERLU AMBIL SUPPLEMENT? APA ITU SUPPLEMENT? Supplement jika dialih bahasa bermaksud makanan tambahan atau pelengkap makanan. Makanan tambahan menurut USFDA ialah makanan kesihatan yang mengandungi vitamin dan mineral dalam bentuk pil, cecair atau minuman herba. KENAPA SUPPLEMENT ITU PENTING? Salah satu faktor supplement atau makanan tambahan penting dalam diet seharian kita adalah kerana kita tak …

KOMBINASI ALFALFA & LECITHIN DARI SHAKLEE

Kombinasi Alfalfa Complex & Lecithin dari Shaklee.!   Seperti semua sudah sedia maklum kan (*cewah) saya ni dah hampir setahun melahirkan cahaya mata kedua. Biasalah. Masalah selepas bersalin. Berat badan susah nak turun dan badan mula berisi (*okey. mengaku jugak aku gemuk kan). Ramai la jugak tegur sampai panggil aku bulat dan gemuk (T_T). Mulanya …

RAHSIA KEAJAIBAN VIVIX™ SHAKLEE

RAHSIA KEAJAIBAN VIVIX™ SHAKLEE SATU PENEMUAN REVOLUSIONARI DALAM ANTI PENUAAN PADA TAHAP SELULAR VIVIX™ merupakan supplemen anti penuaan terbaik di dunia yang di bangunkan selepas penyelidikan yang dijalankan selama bertahun-tahun oleh SHAKLEE. Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada …

Rahsia Kulit Cantik Dan Sihat

Pernah tak rasa bila makan pelbagai jenis supplement tapi masih tidak memberi kesan? Atau mengalami masalah jerawat bukan setakat di muka, belakang badan, di tangan atau pun bahu? Pernah alami tak kesan macam ni? Pelbagai usaha untuk hilangkan jerawat dilakukan tapi jerawat tak juga surut. Masih kekal di situ.

KEPENTINGAN AIR DALAM TUBUH MANUSIA

Kepentingan Air Dalam Tubuh Manusia Penting sangat kah air kosong didalam badan kita? Mari kita andaikan sistem badan kita ibarat sebuah engin kenderaan, apabila tangki air radiotar kenderaan kering, serta merta overhetaing akan berlaku. Begitulah sebaliknya…   Perlukah kita meminum air sebanyak 8 gelas setiap hari? Ramai yang tak tahu Mengapa 8 gelas? Dari mane …

PROMOSI SHAKLEE MAY 2017

Promosi Exclusive Shaklee Mei 2017. Berita baik untuk semua.! Shaklee kini sedang menjalankan Promosi Exclusive sepanjang Mei 2017. Promosi yang tidak patut dilepaskan oleh pengamal tegar Shaklee. Promosi seperti ini jarang-jarang sekali ada. Anda tak patut lepaskan peluang ini. Stok TERHAD..! Anda kena order sekarang sebelum kehabisan stok. Berikut adalah senarai PROMOSI EXCLUSIVE dari Shaklee sempena …

APA ITU OBESITI

APA ITU OBESITI.? Hari ni kita kenal apa itu OBESITI okey 🙂 Menurut wikipedia Obesiti merupakan keadaan perubatan di mana lemak badan berlebihan yang terkumpul sehingga ke satu tahap yang boleh menjejaskan kesihatan seseorang. Secara amnya, obesiti merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila …