Category «INFO»

FENOMENA GERHANA BULAN PADA MALAM 31 JANUARI 2018

Fenomena Gerhana. Gerhana bukan fenomena baru yang hanya berlaku pada akhir zaman ini tapi telah berlaku sejak alam ini dijadikan dan juga pada zaman Nabi SAW yang dikenali sebagai ‘sebaik-baik kurun’. Gerhana berlaku bukanlah kerana kemurkaan Allah SWT, tetapi merupakan petanda kepada kebesaran kekuasaan Allah SWT. Ia juga berupaya menjadi peringatan kepada manusia tentang azab …

PUNCA DAN KESAN STRESS KEPADA KESIHATAN.

Tekanan atau Stress Dalam Kehidupan. Tekanan sebenarnya adalah sebahagian daripada kehidupan yang normal. Kadang-kadang, ia berfungsi dengan tujuan yang berguna. Tekanan boleh memotivasikan anda untuk mendapatkan promosi di tempat kerja, atau menjalankan pingat selepas maraton. Tetapi jika anda tidak dapat mengawal tekanan anda dan ia berlaku dalam tempoh masa yang panjang, boleh mengganggu kerja, kehidupan …

PROMOSI NOVEMBER 2017 SHAKLEE

promosi november 2017 shaklee

PROMOSI NOVEMBER 2017  SHAKLEE Alahai. Kejap je rasa dah nak habis tahun. Pejam celik pejam celik dah masuk November dah. Lepas tu masuk Disember. Lepas tu masuk tahun baru. Cepatnya la masa berlalu. Betul tak? Okey. kita lupakan pasal promosi Oktober yang dah habis tu. Kita buka buku baru okey. Sekarang kita fokus pada promosi November …

ALOE VERA TUMBUHAN SERBAGUNA

APA ITU ALOE VERA Aloe vera telah dikenali dan digunakan sejak berabad yang lalu  untuk tujuan kesihatan, kecantikan, perubatan dan penjagaan kulit. Nama Aloe vera berasal dari perkataan Arab “Alloeh” yang bermaksud “bersinar zat pahit,” sedangkan “vera” dalam bahasa Latin bermaksud “benar.” 2000 tahun yang lalu, saintis Yunani menganggap Aloe vera sebagai ubat universal. Orang …

KHASIAT LOBAK UNGU

KHASIAT LOBAK UNGU YANG KITA TAK TAHU. Eh. Ada ke lobak warna ungu? Lobak ungu mempunyai warna yang terang dan telah ditanam sejak tahun 2,000 sebelum masihi lagi. Rasanya lebih manis berbanding lobak biasa yang berwarnna oren. Lobak ungu ni bukan sahaja cantik dipandang tapi sangat kaya dengan khasiat antioksidan dan pelbagai jenis nutrien di …

KENAPA SUPPLEMEN PENTING?

KENAPA PERLU AMBIL SUPPLEMENT? APA ITU SUPPLEMENT? Supplement jika dialih bahasa bermaksud makanan tambahan atau pelengkap makanan. Makanan tambahan menurut USFDA ialah makanan kesihatan yang mengandungi vitamin dan mineral dalam bentuk pil, cecair atau minuman herba. KENAPA SUPPLEMENT ITU PENTING? Salah satu faktor supplement atau makanan tambahan penting dalam diet seharian kita adalah kerana kita tak …

RAHSIA KEAJAIBAN VIVIX™ SHAKLEE

RAHSIA KEAJAIBAN VIVIX™ SHAKLEE SATU PENEMUAN REVOLUSIONARI DALAM ANTI PENUAAN PADA TAHAP SELULAR VIVIX™ merupakan supplemen anti penuaan terbaik di dunia yang di bangunkan selepas penyelidikan yang dijalankan selama bertahun-tahun oleh SHAKLEE. Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada …

Rahsia Kulit Cantik Dan Sihat

Pernah tak rasa bila makan pelbagai jenis supplement tapi masih tidak memberi kesan? Atau mengalami masalah jerawat bukan setakat di muka, belakang badan, di tangan atau pun bahu? Pernah alami tak kesan macam ni? Pelbagai usaha untuk hilangkan jerawat dilakukan tapi jerawat tak juga surut. Masih kekal di situ.

KEPENTINGAN AIR DALAM TUBUH MANUSIA

Kepentingan Air Dalam Tubuh Manusia Penting sangat kah air kosong didalam badan kita? Mari kita andaikan sistem badan kita ibarat sebuah engin kenderaan, apabila tangki air radiotar kenderaan kering, serta merta overhetaing akan berlaku. Begitulah sebaliknya…   Perlukah kita meminum air sebanyak 8 gelas setiap hari? Ramai yang tak tahu Mengapa 8 gelas? Dari mane …

APA ITU OBESITI

APA ITU OBESITI.? Hari ni kita kenal apa itu OBESITI okey 🙂 Menurut wikipedia Obesiti merupakan keadaan perubatan di mana lemak badan berlebihan yang terkumpul sehingga ke satu tahap yang boleh menjejaskan kesihatan seseorang. Secara amnya, obesiti merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila …

TOP SECRET : KELAS MENJANA PENDAPATAN PERCUMA

Jom join kelas PERCUMA..!   Jom belajar macam mana nak jana income sehingga RM10k dengan hanya RM80 sahaja. Berminat nak join.?   www.wasap.my/60199591210   TEMPAT ADALAH TERHAD     Cik Jah harap semua dapat sedikit manfaat dan pemahaman daripada perkongsian ini. Inilah misi kami SID Shaklee. Misi kami di Shakleea dalah untuk memberikan kehidupan yang …